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[채용공고] 국제회의 프로그램 매니저 모집

2018/02/12 412
한국경제신문이 글로벌 인재를 모십니다!!
<국제회의 프로그램 매니저 모집>

한국경제신문사는 글로벌포럼사무국의 ‘국제회의 프로그램 매니저’를 모집합니다.
글로벌포럼사무국은 한경 미디어그룹의 글로벌 행사와 포럼 등을 기획, 운영하는 사내 전문가 조직으로 ‘글로벌 인재포럼(www.ghrforum.org)’, ‘STRONG Korea 포럼(www.strongkorea.or.kr)’ 등을 주최하고 있습니다. 이번 채용에 관심 있으신 분들은 아래 모집요강을 확인하신 후 지원하여 주시기 바랍니다. 역량 있는 글로벌 인재의 많은 관심과 지원을 바랍니다.

<모집요강>

■ 모집분야 : 국제회의 프로그램 매니저
■ 채용인원 : 0명 (해당분야 경력자 우대)
■ 고용형태 : 연봉계약직(2년 근무 후 평가에 따라 무기계약직으로 전환, 추후 정규직 전환가능)
■ 급여조건 : 약 3,000만원 (성과급 별도, 회사 내규에 따름, 경력에 따라 조정 가능)
■ 근무조건 : 주 5일 근무 / 4대 보험 / 퇴직금 / 각종 경조금 및 경조휴가 / 콘도, 헬스센터 등 사내 복지시설 이용가능 등

■ 지원자격
△ 한국어와 영어 능통자
△ 관련 업무 경력자 우대
△ 해외여행 결격 사유가 없는 자
△ 남자는 병역필 또는 면제자

■ 우대 사항
△ 국제회의 또는 국제협력 관련업무 경력이 있는 자
△ 영어권 학교 졸업자 또는 동시통역대학원 학위 소지자
△ 경영, 교육, 국제관계, 개발협력 등에 대한 전공학위 소지자

■ 지원서 접수기간 및 방법
△ 접수마감 : 2018년 3월 2일(금) 오전 8시
△ 제출서류 : 입사지원서, (국영문)자기소개서 1부(지정양식, 사진첨부)
△ 접수방법 : 첨부하는 지정 양식을 작성하여 e메일로 접수(art@hankyung.com)

■ 전형절차 : 1차 서류전형, 2차 면접(서류전형 합격자에 한해 개별통보)

■ 기타사항
△ 지원서는 상기 마감일시 이전에 도착한 e메일에 한해 접수
△ 기타 문의사항은 상기 e메일로 문의바랍니다.
△ 전화 문의 및 상담은 받지 않습니다.

■ 업무내용(Job Description/Responsibilities)
1) 행사 전 (Pre-Event)
◆ Prompt email communications on a daily basis by conducting research on speakers and international forums, brainstorming program for speaker invitation preparation, on and offline inquiry-handling, arranging event logistics, preparing email interviews and other ad-hoc based administrative duties
◆ Preparing delegate kits, press release & other KOR-ENG translations and vice versa
◆ Liasing with sponsors, joint-hosting institutions, and speaker bureaus
◆ Liasing with hotels, travel agencies, event agencies and conference venues
◆ Negotiating with speakers, suppliers, vendors and service providers
◆ Preparing weekly briefing, meeting minutes and analysis of delegate status and attendance follow-ups
◆ Executing budget planning and expense management related to speakers
◆ Arranging networking activities and excursions when necessary
◆ Maintaining weekly Updates on the program schedule and session description Updates
◆ Editing and managing the contents of forum website and other publications, including program brochure, program book, leaflets, posters and others

2) 행사당일 (On the day of Event)
◆ Handling speaker related details i.e. interview, interpretation, presentation, accommodation, transportation and etc  
◆ Overseeing and collaborating with event staff, speaker liaisons, PCOs and other affiliated institutions
◆ Attending networking activities if necessary
◆ Serving as a liaison for the plenary speakers and keeping up with VIP protocols
◆ Managing the logistic details concerning the invited speakers and others

3) 행사 후 (Post-Event)
◆ Handling bookings agencies post-event
◆ Preparing post-event cost analysis
◆ Conducting an analysis of the overall evaluation and feedback
◆ Following-up with thank you letters to all participants
◆ Arranging honorarium and travel reimbursements
◆ Maintaining networks with previously invited speakers for planning of future events

[채용공고] 국제회의 프로그램 매니저 모집

등록일

2018/02/12

조회수

412

한국경제신문이 글로벌 인재를 모십니다!!
<국제회의 프로그램 매니저 모집>

한국경제신문사는 글로벌포럼사무국의 ‘국제회의 프로그램 매니저’를 모집합니다.
글로벌포럼사무국은 한경 미디어그룹의 글로벌 행사와 포럼 등을 기획, 운영하는 사내 전문가 조직으로 ‘글로벌 인재포럼(www.ghrforum.org)’, ‘STRONG Korea 포럼(www.strongkorea.or.kr)’ 등을 주최하고 있습니다. 이번 채용에 관심 있으신 분들은 아래 모집요강을 확인하신 후 지원하여 주시기 바랍니다. 역량 있는 글로벌 인재의 많은 관심과 지원을 바랍니다.

<모집요강>

■ 모집분야 : 국제회의 프로그램 매니저
■ 채용인원 : 0명 (해당분야 경력자 우대)
■ 고용형태 : 연봉계약직(2년 근무 후 평가에 따라 무기계약직으로 전환, 추후 정규직 전환가능)
■ 급여조건 : 약 3,000만원 (성과급 별도, 회사 내규에 따름, 경력에 따라 조정 가능)
■ 근무조건 : 주 5일 근무 / 4대 보험 / 퇴직금 / 각종 경조금 및 경조휴가 / 콘도, 헬스센터 등 사내 복지시설 이용가능 등

■ 지원자격
△ 한국어와 영어 능통자
△ 관련 업무 경력자 우대
△ 해외여행 결격 사유가 없는 자
△ 남자는 병역필 또는 면제자

■ 우대 사항
△ 국제회의 또는 국제협력 관련업무 경력이 있는 자
△ 영어권 학교 졸업자 또는 동시통역대학원 학위 소지자
△ 경영, 교육, 국제관계, 개발협력 등에 대한 전공학위 소지자

■ 지원서 접수기간 및 방법
△ 접수마감 : 2018년 3월 2일(금) 오전 8시
△ 제출서류 : 입사지원서, (국영문)자기소개서 1부(지정양식, 사진첨부)
△ 접수방법 : 첨부하는 지정 양식을 작성하여 e메일로 접수(art@hankyung.com)

■ 전형절차 : 1차 서류전형, 2차 면접(서류전형 합격자에 한해 개별통보)

■ 기타사항
△ 지원서는 상기 마감일시 이전에 도착한 e메일에 한해 접수
△ 기타 문의사항은 상기 e메일로 문의바랍니다.
△ 전화 문의 및 상담은 받지 않습니다.

■ 업무내용(Job Description/Responsibilities)
1) 행사 전 (Pre-Event)
◆ Prompt email communications on a daily basis by conducting research on speakers and international forums, brainstorming program for speaker invitation preparation, on and offline inquiry-handling, arranging event logistics, preparing email interviews and other ad-hoc based administrative duties
◆ Preparing delegate kits, press release & other KOR-ENG translations and vice versa
◆ Liasing with sponsors, joint-hosting institutions, and speaker bureaus
◆ Liasing with hotels, travel agencies, event agencies and conference venues
◆ Negotiating with speakers, suppliers, vendors and service providers
◆ Preparing weekly briefing, meeting minutes and analysis of delegate status and attendance follow-ups
◆ Executing budget planning and expense management related to speakers
◆ Arranging networking activities and excursions when necessary
◆ Maintaining weekly Updates on the program schedule and session description Updates
◆ Editing and managing the contents of forum website and other publications, including program brochure, program book, leaflets, posters and others

2) 행사당일 (On the day of Event)
◆ Handling speaker related details i.e. interview, interpretation, presentation, accommodation, transportation and etc  
◆ Overseeing and collaborating with event staff, speaker liaisons, PCOs and other affiliated institutions
◆ Attending networking activities if necessary
◆ Serving as a liaison for the plenary speakers and keeping up with VIP protocols
◆ Managing the logistic details concerning the invited speakers and others

3) 행사 후 (Post-Event)
◆ Handling bookings agencies post-event
◆ Preparing post-event cost analysis
◆ Conducting an analysis of the overall evaluation and feedback
◆ Following-up with thank you letters to all participants
◆ Arranging honorarium and travel reimbursements
◆ Maintaining networks with previously invited speakers for planning of future events

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